Szeretem Budapestet 2007.04.18.

Kritikus tömegek kora

Blogpartnerünk írta... Vasárnap Critical Mass, de azért más is megmentheti a világot. Elég valószínű, hogy a világot megmenteni vágyók ugyanazért nem mentik meg a Földet, mint ami a kis pártok halál-oka is.



Az ember például nyilván nem azért jár városban terepjáróval, mert gonosz módon tele akarja szénmonoxidálni a város levegőjét, hanem mert szimplán túl kevésnek érzi magát a rendszerben. Szegény koldus is mire megy a százassal, ha véletlenül elad egy újságot? Jószándék akad, csak épp értelmetlenül kevésnek tűnik a befektetés a világjobbításba. Iszonyú nagy ez a világ, és iszonyú sokan tesszük nap mint nap tönkre.

Ez a logika teljesen nyilvánvaló és közismert, mégis kevés kezdeményezés képes feloldani a nem is kicsit ördögi kört.

Itt van viszont most a Live Simply. Angliai katolikus kezdeményezés, és kifejezetten értelmes. A lényeg, hogy a mezei világ-megmentő jelölt on-line vállalja, hogy valamilyen téren egyszerűbben, felelősebben fog élni. Mondjuk csapvizet iszom ásványvíz helyett, többet gyalogolok, vagy a jövedelmem 1%-át szegényeknek adom.

A csavar az, hogy az ígéretet feltételhez köthetem. Szelektíven gyűjtöm a szemetet, de csak ha mondjuk még 30 ember vállalja ezt. A program kiagyalói szerint az ember sokkal könnyebben vállal valamit, ha rajta kívül még valahány más balek is jelentkezik, mi több, a kedves tömegnyomással a nyakán nagyobb eséllyel meg is tartja azt.

Nem valószínű persze, hogy a Live Simply megállítja például a klímaváltozást, de a csepp a tengerben-effekttel mégiscsak kezd valamit. (Az El Mondo ünnepélyesen vállalta, hogy mindig kikapcsolja majd a szerkesztőségi számítógépeket, ha huzamosabb ideig senki sem használja azokat. Ejha!)

Amúgy a vasárnapi magyar Critical Mass -re már 280 szervező jelentkezett, még 70 kell.

H i r d e t é s

pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

Kávéházak magazin

B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
B-opció válságban magyar módra

A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

Café Magyarország 2020.04.08.
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

Kávé akadémia 2020.03.20.