Kávéházi magazin

Az utolsó kávéminősítés, amivel foglalkozunk, hazánkban még kevéssé ismert, de a nemzetközi kávés világban talán a leginkább elismert bizonyítványt adja. A Cup of Excellence (COE) díjazást gyakran és nem véletlenül nevezik a "Kávé Oscar"-nak is.
2009.10.19.
A nyárra való tekintettel egy igazi olasz kávéminősítést veszünk sorra. Ha valaki olyan szerencsés, hogy a következő hetekben Olaszországban töltheti szabadidejét, indulás előtt látogasson el az espresso italiano weboldalára és válasszon ki egy-két kávébárt, ahol igazi, minősített olasz espresso-t ihat. Mert még Itáliában is nagy különbség van kávé és kávé között!
2009.08.04.
Az első hallásra talán viccesnek tűnő Bird Friendly ("Madárbarát") kávéminősítés mögött valójában a világ egyik legkomolyabb tudományos intézete áll. Az Egyesült Államokbeli Smithsonian Institution létrejöttét a kissé különc brit(!) tudósnak, James Smithsonnak köszönheti.
2009.06.24.
Az UTZ minősítés tulajdonképpen 3 vagy inkább 4 az egyben. Egy guatemalai kávéültetvényes és egy európai pörkölő kezdeményezésére, 1997-ben jött létre. 2002-ben az UTZ CERTIFIED függetlenné vált, és azóta nonprofit szervezetként folytatja munkáját. Független vezetősége termelőkből, pörkölőkből, civil szervezetekből és kereskedőkből áll.
2009.05.11.
A Rainforest Alliance (RA) elnevezése – Esőerdő Szövetség – jól érzékelteti, milyen célok mentén szerveződik a mozgalom, ugyanakkor félrevezető is lehet. A névben szereplő esőerdő legalább annyira szimbolikus, mint konkrét, valójában az érintetlen természetre utal.
2009.03.30.
Amit valószínűleg mindenki tud az ökológiai gazdálkodásban termesztett – elterjedten "bio"-nak nevezett – terményekről, hogy garantáltan vegyszermentes környezetből érkeznek a fogyasztóhoz. Ennél azért persze jóval többről van szó..
2009.02.28.
A már hazánkban is működő szervezet célja, saját megfogalmazásuk szerint: "A hagyományos nemzetközi kereskedelem gyakorlatának megváltoztatása annak érdekében, hogy ne nőjön a szakadék a fejlett és fejlődő országok között…"
2009.01.06.

Az utóbbi évek kávépiaci fejlődésének jellemzője, hogy egyre több nemzetközi non-profit szervezet, szövetség, intézet és társaság minősíti a vendéglátóhoz és a fogyasztókhoz eljutó kávét – különböző szempontok alapján. A minősítések közös célja, hogy a vásárlási döntést tudatosabbá tegye.
2008.12.19.