Találkozópontok | Kávézó kereső | Kávéház rangsor | Kávé akadémia | Fórum | Játék | Linkek | Rólunk | Támogatóink
Hírek
Téma
Kávé mellé
Café Budapest
Receptek
Kávéház anno
Barista iskola
Füst
Barista szaküzlet
Zacc
Terazzia! - Ügynökeink jelentik
Ügynökeink jelentik
Kávéházak versenye 2007
Mindent a versenyről
DOSSZIÉK
Kávé minősítések
Tea
Kávézóláncok
Kávétermelő országok
Kultikus kávés kellékek
Független Kávéházak
Café Magyarország
Barista Bajnokságok
Kávéházak versenye
Régi pesti kávéházak
Szeretem Budapestet
Kávéház Sirató
Blog írások
RÉGIÓK
Hajós utca
Károlyi utca
Liszt Ferenc tér
Ráday utca
Újlipótváros
Nyitólap // Kávé akadémia // 2.4 Kávé és egészség
2.4 Kávé és egészség
2007. Július 17., Kedd
A kávé egészségre gyakorolt hatásai közül leggyakrabban a vérnyomással összefüggő kedvezőtlen hatásokat említik. A nemzetközi szakirodalmat böngészve azonban felfedezhetjük, hogy sok olyan kísérletet, tanulmányt végeztek, melynek során a kávéitalnak az egészségre gyakorolt kedvező hatásaira derült fény.

További almenük: További almenük:
2.4.1 A koffein hatásai
A tekintélyes amerikai folyóiratban, az "Annals of Internal Medicine"-ben, egy nemrégiben közölt tanulmány szerint a kávé, rendszeresen és jelentős mennyiségben fogyasztva - hat vagy több csészényi naponta - segít a második
típusú cukorbetegség kialakulásának megelőzésében.

A kísérlet 12-18 évig tartott és 125 000 személy vett benne részt. A rendszeres kávéfogyasztók körében a diabétesznek ez a fajtája férfiaknál 54 %-kal, nőknél 30 %-kal volt ritkább, és még a koffeinmentes kávét fogyasztók esetében is 26 % (férfiak) illetve 15 % -kal (nők) kevesebb megbetegedést észleltek.

Ezzel egyidőben más, hatóanyagokat tartalmazó italokkal (pl. tea, cola) is végeztek kísérleteket, de ezek nem jártak számottevő eredménnyel.

Egy másik publikáció, mely a Nature folyóiratben jelent meg, a kávé fogakat védő hatásáról szól. Eszerint a "fekete leves" összetevői, mint a klorogénsav, a nikotinsav vagy a trigonellin, megvédik a fogakat a Streptococcus Mutans nevű baktérium okozta károsodásoktól.

A Georgia Egyetem professzora, Robert Motl által végzett kísérlet bebizonyította, hogy a koffein jobban csökkenti az izomláz okozta fájdalmakat, mint azok a gyógyszerek, amiket erre szokás szerint javasolnak (pl. az aszpirin).

A kísérletben, melyet a "Journal of Pain" című folyóiratban publikáltak, 16 személy vett részt. A vizsgálati alanyoknak két egymást követő napon 30-30 percet kellett biciklizni. Ezután nyolcan koffeintablettákat, nyolcan pedig placebót kaptak.
A két csoport közül az elsőben senkinél sem alakult ki izomláz, míg a másodikban csaknem mindenkinél.

Főmenü:

  • 2.1 Kávé és kultúra
  • 2.2. A kávé termesztés kultúrája
  • 2.3. A kávé fogyasztása

  • Archívum | Nyomtatás | Küldés e-mailben
    Most szólj hozzá!
      Név:
      Website:
      E-mail:
      Hozzászólás:
      Ellenőrző kód: CAPTCHA Image
     


    BELÉPÉS
    Felhasználónév:
    Jelszó:
    regisztráció hírlevél
    NYEREMÉNYJÁTÉK
    JÁTSSZON ÉS NYERJEN!
    Barista Hungary
    BARISTA SZAKÜZLET


    Sommelier képzés
    RECEPT KERESŐ
    Kávés sütik
    Mennyire bonyolult?
    Szövegrész keresése:
    Kávéitalok
    Milyen típusú?
    Szövegrész keresése:
    JEGYVILAG.HU
    Színházi előadás:
    Mikor?
    Hol?
    © 2003-2010 | Kapcsolat | Impresszum | Média információ | Partner belépés
    Támogató partnereink


    DaVinci

    Barista Hungary
    "A kávés képzés"

    Expresso Szervíz

    Completa