McCafé vs. Starbucks 2009.06.12.
Miközben a Starbucks kávézólánc jelentős forgalom csökkenést és veszteséget könyvelhet el az év első felében, a McDonald’s sikeresen pozicíonálja magát újra a McCafé, "shop in shop" koncepciója által.

A világgazdasági válság hatására a Starbucks kávézólánc jelentős költség csökkentési programot vezetett be, melynek keretében ez év elején 900 kávézó bezárását jelentette be.
2009 -ben mindössze 20 új üzlet nyitását tervezik, pedig a korábbiakban még 1450 bolt indításáról volt szó. Az alapító Howard Schultz véleménye szerint, a nehéz gazdasági helyzet miatt az őket elkerülő vendégek nem a McCafé -ba ülnek be..
De a másik oldalnak eltér a véleménye..

A McCafé koncepció, az 1970 -es évek óta (amikor nemzetközi színtéren a reggeli menüt vezette be a cég) a legkomolyabb fejlesztés a McDonald’s háza táján.
Ez évi szlogenjük szerint:
"egy jó kávénak nem kell feltétlenül drágának lennie!" kifejezetten a jóval drágább árfekvésű kávézóláncokból szeretné átcsábítani a vendégeket. Becslések szerint, idén 100 millió dollár összeget fordít a cég, a McCafé -k népszerűsítésére.
A tervek szerint a McDonald’s 14 000 amerikai egységéből 11 000- et minőségi espresso gépekkel szerel fel.

A két cég esélyei természetesen különbözőek:

  • míg a McDonald’s 2008- ban 23,5 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, melyből adózott nyeresége 4,3 milliárd USD,
  • addig a Starbucks 10,4 milliárd dolláros bevételéből "csak" 300 millió USD profitot termelt.
    A koncepció sikerére jellemzőek a magyarországi adatok, McCafé üzletekben tavaly 1,3 millió vendég kávézott- sütizett és közben 480 millió forintot költött.