Innováció a kávés iparban 2009.06.12.
Az "Espresso kávé művészete és tudománya" -címmel tartott előadást Ricardo Illy, az Illy Gruppo vezetője. 2009 -A kreativitás és innováció Európai éve. A tapasztalt szakember így leginkább a tudományra és az ehhez kapcsolódó kreatív, innovatív gondolkodásmódra helyezte a hangsúlyt.

Az Erdélyből kivándorolt cégalapító, s család, 1933-ban hozta létre Triesztben a vállalkozást. Az Illycaffe azóta kiforrott víziójának, küldetésének központi eleme az innováció. Az évtizedek során a kávés iparágat meghatározó technológiai fejlesztések és újítások kötődtek Illy névhez:

  • Kávékeverékük 9 féle Arabica- t fajtát tartalmaz. Ezzel a klasszikus olasz keverékektől eltérve új kategóriát vezettek be az eszpresszó kávék piacán.
  • Az elsők között, 1935-ben fejlesztettek ki magas nyomású eszpresszógépet (illetta).
  • Egy angol partnercéggel közösen fejlesztették ki az automata (fényvisszaverődésen alapuló), zöldkávét válogató gépet.
  • A pörkölt babkávét, speciális 3 kg- os tartályokban szállítják ki a vendéglátóknak (az aroma vesztés elkerülése érdekében).
  • Az E.S.E. nyilt szabadalmú rendszert eredetileg csak az amerikai piacra tervezték, de mára meghatározóvá vált az egész világon.
  • Legújabb fejlesztésük a Hyper Espresso- amivel tradícionális eszpresszót készíthetünk otthon is, 2 lépcsős (előáztatás majd kivonatolás) technológiával.

    Nemzetközi szinten az Illy Gruppo már nem csak a kávéjáról, hanem más csúcsminőségű termékekről is ismert lehet.
    Ilyenek a MastroJanni borok, a Domori csokoládék, a Damman teák és az Agrimontana lekvárok, desszertek.

    Az Illy Gruppo éves forgalma 2008-ban 280 millió euró volt, naponta 50 ezer vendéglátó partner által átlagosan 6 millió csésze kávét értékesít 5 kontinensen, 140 országban.

    A magyar származású család megbecsültségét jelzi, hogy Ricardo Illy korábban Trieszt polgármestere, Olasz Parlamenti képviselő és Tartomány elnöke is lehetett.

    -KVH-