Csillagok háborúja 2009.03.19.
Századik kiadásához érkezett a gasztronómia Bibliája, a Michelin Guide. A híres-hírhedt csillagok felemelnek vagy elejtenek éttermeket és szakácsokat, a legigényesebbek túl sem élik a Michelin-csillag esetleges elvesztését. Magyar séfet egyelőre nem fenyeget ilyen veszély.

A "MICHELIN Guide France" (Franciaország Szálloda és Étterem Kalauz) idén ünnepli a centenáriumát. 1900-ban adták ki először, de a két világháború alatt és 1921-ben nem jelent meg. Kezdetben a kisméretű, 400 oldalas, piros színű, az autósoknak ingyen osztott kalauz sok hasznos információt tartalmazott olyan témakörökben, mint az abroncscsere és a gépjármű karbantartása. A Michelin
kalauz az évek során a minőségi gasztronómia mércéjévé vált azért, hogy segítse az utazókat az útjuk során. A több mint 2000 oldalas kalauz majdnem 8500 vendéglátóhelyet ajánl. A Michelin kalauz küldetését, amely mindig is azonos volt a Michelin csoport küldetésével, jól összefoglalja a vállalati szlogen – “A haladás
szolgálatában".

A csillagok csak a tányér tartalmát minősítik. Egy étterem, amely egy vagy több csillagot kiérdemel, nem csak az adott országban, hanem az egész világon a legjobbak közé tartozik.
Egy csillag (*) jelentése: a kategóriájában nagyon jó étterem.
Két csillag (**) jelentése: kiváló konyha, megér egy kitérőt.
Három csillag (***) jelentése: kivételesen jó konyha, érdemes külön emiatt odautazni.

Michelin által bemutatott országokban, a következetes értékelés biztosítása érdekében ugyanazokat a szempontokat használják a csillagok odaítélésekor. Ezek a következők: az alapanyagok minősége, az elkészítés és ízek, a szakács személyiségének megjelenése a főztjén keresztül, az ár-érték arány és az egyenletes minőség mind időben, mind a teljes ételválasztékra vonatkozóan.

  • A Michelin Guide 100. Jubileumi kiadásával kapcsolatos cikket olvashatnak a HetiValasz oldalán vagy a márciusi számban.