A kávé és a napilap mellé újságíró is jár a cseh kávézókban 2009.06.25.
Mit szólna egy interjúhoz a kávé mellé? Számos júniusban nyíló cseh kávéház akar új színt vinni a szokásos kávéházi szolgáltatásokba: az italukat kortyolgató vendégek helyben építgethetik az internetes közösségi oldalakon kialakított profiljukat, sőt ezentúl csevejbe is elegyedhetnek az általuk olvasott napilapnak a szomszédban dolgozó újságírójával is -- olvasható az MTI összeállításában.

A hírközpont-kávézók láncolata egy új vállalkozás, az úgynevezett hiperlokális újságírás részét képezik, amelynek célja, hogy helyi témákban, helyi szinten közvetlen kapcsolat legyen az újság, az olvasók és a hirdetők között. Vagyis inkább a szemétszállításra, ne pedig a gazdaságilag legfejlettebb országok alkotta G7-csoport diplomáciai ügyeire irányuljon a figyelem.

Az International Herald Tribune beszámolója szerint a hiperlokális kiadványok Európa- és Amerika-szerte egyre népszerűbbek, mivel az újságok a túlélés újabb és újabb formáit keresik. A PPF nevű befektetési csoport által elképzelt csehországi terv azonban messze túlmegy minden eddigi próbálkozáson, és közvetlenül "bedobja" az újságírókat abba a közösségbe, amelyet tájékoztatnak.

Cikkünk folytatása a 168óra online oldalán olvasható.